שוברים שגרה: חדרי הבריחה כובשים את הארגונים

מערכת שורש  ד ניסן, תשעח  3/20/2018

כשאתם מזמינים חדר בריחה ברחובות או בתל אביב אתם מתכננים לעצמכם (ולצוות שלכם) חוויה שלא דומה לאף אחת אחרת
.......................

שוברים שגרה: חדרי הבריחה כובשים את הארגונים
עוד ועוד ארגונים בישראל כבר מכורים לאתגר הזה. הם מוציאים את העובדים לימי כיף וגיבוש או נעזרים בו להעצמת מנהלים או לחיזוק צוותים, למשל. זו כמובן החלטה מצוינת, שכן חדרי הבריחה בישראל הם כבר מזמן לא טרנד חולף אלא להיט היסטרי שסוחף אחריו עוד ועוד מכורים כבדים. אם במקרה פספסתם את צמד המילים הזה ואין לכם מושג מה זה בכלל אסקייפ רום, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההרפתקה הכי מגניבה שיש.

60 דקות – צאו לדרך!
כשאתם מזמינים חדר בריחה ברחובות או בתל אביב אתם מתכננים לעצמכם (ולצוות שלכם) חוויה שלא דומה לאף אחת אחרת, גם לא לחדרי בריחה אחרים. מרגע שתיכנסו אל החדר יעמדו לרשותכם שישים דקות. בזמן הזה הדלת מאחוריכם תינעל ואתם תצטרכו לעמוד במשימה מאתגרת במיוחד. אולי תתבקשו לשדוד בנק, אולי המטרה היא להגיע אל תיבת המטמון ואולי אתם אמורים להשלים משימה גורלית במיוחד הקשורה למסדר האפל. כדי לעשות את זה תצטרכו לאסוף רמזים, לפצח כתבי חידה ולהרכיב פאזלים שיעזרו לכם להבין איך יוצאים מהחדר הזה.

איך עושים את זה?
יש היום רשימה ארוכה של חדרי בריחה מומלצים בישראל, והאמת היא שלכל חדר יש סיפור משלו ואתגרים שונים לחלוטין. עם זאת, הרעיון הכללי דומה בכל המקרים: כל פריט בחדר, מהתמונה שעל הקיר דרך הטלפון שניצב בתמימות על השולחן ועד הראי הקטן בפינה, כולם עשויים להיות חשובים. יכול להיות שהתמונה הזו תרמוז לכם על שם, מספר או מקום שישמש אתכם בהמשך. אולי כשתרימו את השפופרת תאזינו לשיחה מסתורית שבה תגלו עוד מילת מפתח משמעותי. בהחלט ייתכן שהצצה קטנה בראי תגלה לכם שעל הקיר מאחוריכם מסתתר טקסט בכתב הפוך. בקיצור, רק אם תחשבו מחוץ לקופסה ותפגינו יצירתיות – תוכלו לפתור את התעלומה ולצאת מהחדר הזה.

איך בוחרים?
אם זה חדר הבריחה הראשון שלכם, עדיף שתתחילו עם חדר המתאים גם למתחילים. רוב החדרים יתאימו לכל הרמות, אבל יש כאלה שמתאימים קצת יותר למי שצבר קילומטרז'. אתם יכולים גם לבחור חדר בריחה לילדים או למצוא רעיון מקורי במיוחד לאטרקציה שתתאים לדייט רומנטי, ובכל מקרה – בין אם התכנון הוא לחוויה אישית ובין אם לפעילות ארגונית – אתם עומדים ליהנות מכל רגע.